Forside Søg/Find Nyheder Bruger-galleriet Debatforum Web Links

Navigation
Forside
Om siden
Kontakt
Søg/Find
Fælles-galleriet
Bruger-galleriet
Hjælp til bruger-galleriet
Debatforum
Web Links
Køb/Salg/Bytte
Anbefal siden
Find en dyrlæge
Spørgsmål/Svar
Bliv gratis medlem
Bliv gratis medlem og få fuldt udnytte af Hundedebat.dk
Sidste sete brugere
Lene Online
sif 01:51:30
Robert 07:28:23
Lille 7 12:26:33
Charlotte H 14:15:48
Josse 16:21:26
julieber 17:44:18
Perlen88 17:46:29
PIO 19:16:26
Tony 20:04:02

Antal brugere: 107
Brugerafstemning
Hvilket køn er din hund ?

Hankøn

Hunkøn

Har begge køn

Har ikke hund

Du er nødt til at logge på for at stemme.
Reklame
Statistik og validering
Se indlæg
Hundedebat.dk - for dig med hund | Hundetræning | Fyrværkeriangst
Forfatter Fyrværkeriangst
Lille 7

Antal indlæg: 88
Bopæl: Esbjerg
Status: Denne bruger er offline
Lagt på d. 01-08-2007 00:14
Hejsa.

Jeg kan varmt anbefale en trænings-cd fra Dyrenes Beskyttelse : " Lydtræning for familiehunde ". Der følger en lille anvisning med i, hvordan man bruger den.

Dog kan problemet være så stort, at det ikke altid hjælper at træne hundens angst væk. Er dette tilfældet, skal man rådføre sig med sin dyrlæge, for så er det nødvendigt med angstdæmpende medicin.

Vær mod andre som du ønsker, andre skal være mod dig!
Redigeret af Lille 7 d. 11-08-2007 23:07
hundedebat.dk
Forfatter RE: Fyrværkeriangst
TrunternesMor

Denne bruger har ikke valgt nogen avatar

Antal indlæg: 4
Bopæl: Vestsjælland
Lagt på d. 25-09-2007 14:14
Hej.. Trunten havde ikke problemer i sin spæde start, men sidste år gik det galt.. Hun ryster og piver når det brager udenfor og det er ligegyldig hvornår på året det er .. Derfor er det oz lidt belastende når de afslutter deres by tam tam hernede for det skal slutte af med fyrværkeri
http://www.freewebs.com/trunterne/index.htm

Antal indlæg:
Lagt på d. 26-09-2007 08:01
Jeg er godt nok også spændt på, hvordan Nynne vil reagere til nytår..

Vi skal heldigvis være hjemme i år og alene...

Lille 7

Antal indlæg: 88
Bopæl: Esbjerg
Lagt på d. 26-09-2007 23:10
Ja, desværre er der mange hunde ( samt dyr i det hele taget ), der er skræmte over fyrværkeri. Det er ikke sjovt at stå med en hund, der er stresset og skræmt fra vid og sans. Det er så synd for dem. De kan jo ikke se det underholdende i det, som vi mennesker kan.

Men nu vil jeg lige gentage mig selv ( bare rolig, jeg er ikke blevet senil wink ) , men den lydtrænings-cd, jeg omtalte, er altså glimrende til at træne hunden i at blive vant til brag og bulder. Den indeholder mange lyde lige fra fyrværkeri, torden, plæneklipperlyd, hestevrinsk, bimlende dørklokker til barnegråd.
Men nu er det jo sådan, at hunde ikke er dumme, så for at de ikke bare vænner sig til, at disse lyde kun kommer ud af anlæget et fast sted i huset, kan man med stor fordel bruge en ghettoblaster/båndafspiller, som man flytter rundt på. Stil den også gerne udenfor med fuld lydstyrke, mens I, dig og hunden , er indenfor i trygge rammer. Som sagt følger der en fin lille brugsanvisning med til cd'en.

Heldigvis er der da nogle måneder endnu til nytårsaften, så man har lidt tid at rende på, hvis man gerne vil prøve at vænne hunden til fyrværkeriet.

Shadow, som var min hund, var ikke bange for fyrværkeri ( eller torden ) så længe, han var sammen med mig eller andre, han kendte og følte sig tryg ved. Når der kom et rigtigt højt brag, kiggede han altid på mig, men hvis jeg lod som om, det var helt normalt og intet overhovedet var hændt, antog han samme holdning. Jeg har brugt cd'en på ham.

Kunne godt tænke mig at høre, hvordan andre kommer igennem nytårsaften ?

dog

Vær mod andre som du ønsker, andre skal være mod dig!
Redigeret af Lille 7 d. 26-09-2007 23:42
hundedebat.dk
MBK93

Antal indlæg: 10
Lagt på d. 18-11-2007 19:55
Et rigtig godt råd er at køre sin hund i pension natten over, hvis den er angst. Gerne et sted lidt ude på landet. Dog kan det være meget svært at finde plads..

Toyo har egentlig ikke nogen problemer, så vi bruger det ikke, men Toyos mor var meget angst og blev kørt i pension hvert år til nytår.
Toyo tog sidste år nytår med en overraskende ro, når det blev for slemt stod den og gøede ved vinduet, men den virkede aldrig bange og vi var ellers i Århus, så larmen var ikke til at overhøre..
Spring til debat: