Vores lille Maggie pige er ca. 30 dage henne i hendes drægtighed. Hun har aldrig været den store spiser (af hundemad - men menneskemad er noget helt andet! ).
Nu er hun da helt gået fra foderet, og vil ikke spise tørfoder. Vi er ikke gået over på hvalpefoder endnu da hun jo ikke er så langt henne, men det bekymre mig at hun ikke vil spise. Ikke at hun er tynd på nogen måde, men jeg er bekymret for om hun nu får hvad hun skal bruge af vitaminer osv.
Skal jeg give mig og blande hendes foder med torskerog eller leverpostej? Jeg er normalt ikke vild med at give andet end hundemad, da hendes mave ikke så godt kan tåle det.
Mon jeg var lige så vanskelig da jeg ventede mine børn??
Antal indlæg: 196 Bopæl: Esbjerg Tilmeldt: 31.07.07 Status:
Lagt på d. 27-04-2009 13:03
Hej Mette og Maggie
Tillykke med "I" venter jer. Det bliver spændende.
Har du set efter i hendes mund ? Om der er noget med tænderne, tandkødet eller svælget i det hele taget, f.eks. ? Jeg kan nemlig ikke lade være med at bemærke, du skriver, hun ikke vil have sit hundemad/tørfoder. Selvfølgelig kan det også være, fordi hun ikke gider eller ikke kan lide foderet, ligesom os mennesker har det med mad.
Normalt siger man jo, tæven skal have sit alm. foder indtil 5. - 6. uge i drægtigheden, hvorefter man skal skifte til et hvalpefoder gradvist over en periode på 7 dage, men jeg kan godt forstå, du tænker på, om hun nu får de nødvendige vitaminer og mineraler, da hun helt er gået bort fra sit hundefoder.
Mit bedste råd til jer vil være at tage en god snak med jeres dyrlæge omkring hendes foder og madvaner og få tjekket hende i munden og svælget.
Mange venlige hilsner og potedask,
Lille 7 ( Tina ).
Vær mod andre som du ønsker, andre skal være mod dig!