Forside Søg/Find Nyheder Bruger-galleriet Debatforum Web Links

Navigation
Forside
Om siden
Kontakt
Søg/Find
Fælles-galleriet
Bruger-galleriet
Hjælp til bruger-galleriet
Debatforum
Web Links
Køb/Salg/Bytte
Anbefal siden
Find en dyrlæge
Spørgsmål/Svar
Bliv gratis medlem
Bliv gratis medlem og få fuldt udnytte af Hundedebat.dk
Sidste sete brugere
Lene < 5 Min.
sif 01:52:47
Robert 07:29:40
Lille 7 12:27:50
Charlotte H 14:17:05
Josse 16:22:43
julieber 17:45:35
Perlen88 17:47:46
PIO 19:17:43
Tony 20:05:19

Antal brugere: 107
Brugerafstemning
Hvilket køn er din hund ?

Hankøn

Hunkøn

Har begge køn

Har ikke hund

Du er nødt til at logge på for at stemme.
Reklame
Statistik og validering
Se indlæg
Hundedebat.dk - for dig med hund | Generelt | Generel debat - Hund
Forfatter Grimme bylder omkring munden
MBK93

Denne bruger har ikke valgt nogen avatar

Antal indlæg: 10
Status: Denne bruger er offline
Lagt på d. 18-11-2007 20:11
Ja, her på det senste har Toyo altså fået nogen grimme bylder om munden. Det ligner mest af alt store bumser..
Min mor og min søster har prøvet presse nogen af dem og visse af dem, lykkes det da også at få lidt ud af, men jeg er lidt bange for om det er det rigtige at gøre.
Problemet er ikke så meget at der et par stykker, men at de spreder sig. Tror han har fået 2-3 ekstra den seneste uge..
Er det nogen helt naturligt, som forsvinder af sig selv, eller skal han til dyrlægen?

Han har desuden et andet problem. De fleste hunde har et par nerver i kroppen, der for deres ben til at spjætte når man klør dem de steder de sidder.. Problemet er bare, at jeg synes den nærmest overreagerer med det. Jeg kan dårligt klø ham på maven uden at han spjætter med benet. HAr prøvet at holde fast i benet, mens jeg klør, hvilket da også har hjulpet lidt, men synes stadig den spjætter for meget. Kan dette måske skyldes skab? Synes nemlig også den klør sig en del. Har dog kigget lidt på symptomerne omkring på nettet og set billeder af hunde med skab og synes ikke rigtig de passer helt på Toyo, selvom den har fået et sår på øret, som jeg ikke rigtig synes vi kan kommer af med, idéer til dette er også meget velkomne..
Forfatter RE: Grimme bylder omkring munden
Lille 7

Antal indlæg: 88
Bopæl: Esbjerg
Lagt på d. 19-11-2007 16:37
Jeg tænker på, at disse bylder godt kunne være hårsækmider. Har fundet dette frem omkring emnet : http://www.hundeleksikon.dk/parasit.html#9

Som man kan læse, ses det ofte i forbindelse med hunde med nedsat immunforsvar og allergi, hvilket bringer mig videre til dit næste spørgsmål om hans kløen og såret på øret.
Jeg synes, Toyos symptomer peger på en allergisk reaktion. Hunde med f.eks. loppeallergi klør sig specielt meget på bagpartiet og under bugen, og de har tendens til at få sår og ligefrem bylder, hvis de ikke bliver behandlet i tide.

Shadow ( min hund, men af personlige/private årsager bor vi ikke sammen mere ) lider af loppeallergi, men det bliver holdt nede med Frontline, loppemiddel.
Da det blev opdaget, havde han de samme symptomer som Toyo.

Så mit råd til dig er at tage ham til dyrlægen og få ham undersøgt.

Skriv gerne igen og lad os høre, hvordan det går.

dog

Vær mod andre som du ønsker, andre skal være mod dig!
hundedebat.dk
Forfatter RE: Grimme bylder omkring munden
MBK93

Denne bruger har ikke valgt nogen avatar

Antal indlæg: 10
Lagt på d. 19-11-2007 21:48
Synes ikke rigtig der er andre af aymptomerne der lyder som Toyo..
Der står ganske vist noget med kløen, men han klør sig mest på hovedet.. Den skal dog nok alligevel en tur til dyrlægen..
Spring til debat: