Forside Søg/Find Nyheder Bruger-galleriet Debatforum Web Links

Navigation
Forside
Om siden
Kontakt
Søg/Find
Fælles-galleriet
Bruger-galleriet
Hjælp til bruger-galleriet
Debatforum
Web Links
Køb/Salg/Bytte
Anbefal siden
Find en dyrlæge
Spørgsmål/Svar
Bliv gratis medlem
Bliv gratis medlem og få fuldt udnytte af Hundedebat.dk
Sidste sete brugere
Lene < 5 Min.
sif 01:52:53
Robert 07:29:46
Lille 7 12:27:56
Charlotte H 14:17:11
Josse 16:22:49
julieber 17:45:41
Perlen88 17:47:52
PIO 19:17:49
Tony 20:05:25

Antal brugere: 107
Brugerafstemning
Hvilket køn er din hund ?

Hankøn

Hunkøn

Har begge køn

Har ikke hund

Du er nødt til at logge på for at stemme.
Reklame
Statistik og validering
Se indlæg
Hundedebat.dk - for dig med hund | Generelt | Generel debat - Hund
Forfatter den helt rigtige
memisja

Denne bruger har ikke valgt nogen avatar

Antal indlæg: 1
Bopæl: Skælskør
Status: Denne bruger er offline
Lagt på d. 29-11-2007 12:27
hej brugere

Jeg overvejer en familieforøgelse med en lille hvalp her til sommer..

Men det er første gang vi anskaffer os hund, og spørgsmålene er mange. Vi har nu længe kikket, læst for at finde frem til den rette, og tænkt meget over hvad vi kræver af húnden og hvad vi forventer den kræver af os, og er nået frem til følgende.

- en familiehund
- moderat motions krævende
- mellem eller stor hund uden meget pelspleje
- træniningsbehov, dog ikke alt for krævende da det er vores første.

Hunden skal selvfølgelig gå til hundetræning, og jeg lægger stor vægt på en lydig og godmodig hund. Efter mange overvejelser er vi nået frem til at valget nok kommer til at stå mellem en golden retriever eller en dogue de bordeaux. ddb'en er jeg dog en smule i tvivl om vil være for stor en mundfuld, men ved dog at vi vil have alle muligheder ´for al den hjælp vi har brug for, da min kærestes familie har opdræt af dogue de bordeaux.

hvad er jeres mening om i de to racer, eller er der eventuelt andre forslag?
Forfatter RE: den helt rigtige
Lille 7

Antal indlæg: 88
Bopæl: Esbjerg
Lagt på d. 30-11-2007 15:26
Hej og velkommen til smiley007

Umiddelbart synes jeg, du har fundet frem til to dejlige racer, der begge er fremragende familiehunde med de egenskaber, du lægger vægt på.

Jeg kan godt forstå, du er en lille smule i tvivl med hensyn til at vælge en dogue de bordeaux, da racen faktisk ikke normalt anbefales til "førstegangshundeejere". Dog har du/I den fordel, at din kærestes familie har opdræt af racen, så I kan trække på hjælp derfra.

Mange vælger en golden retriever første gang, de skal have hund. Racen er dejlig mentalt robust og er nem at arbejde med, men hvor ddb'en mere kræver plads omkring sig, kræver retrieveren lidt mere motion. Endvidere har retrieveren længere og tykkere pels end en dogue de bordeaux, så man kommer ikke helt udenom pelspleje.

Personligt må jeg nok erkende, at jeg som "førstegangshundeejer" ville vælge en golden retriever, men jeg forstår godt, det er et svært valg.

Hæng evt. på her og se, om nogle skulle have andre forslag.

Det glæder mig at se, at I virkelig gør jer nogle overvejelser og søger information omkring dét at anskaffe sig en hund. Mange gør nemlig det modsatte : Anskaffer en sød lille hund, og så kommer alle spørgsmål/problemer bagefter.

Jeg ønsker jer held og lykke!

dog

Vær mod andre som du ønsker, andre skal være mod dig!
hundedebat.dk
TrunternesMor

Antal indlæg: 4
Bopæl: Vestsjælland
Lagt på d. 12-12-2007 07:09
Hejsa.. Umiddelbart ville jeg kunne anbefale en golden retriever. En god familiehund, lærenem og lydig. Minus måske er at den kræver en del motion og at der er noget pelspleje.. Men skøn hvapse grin

Ellers ville jeg nok anbefale en labber. De er godmodige, nemme og kræver ikke det vilde med pelspleje.. Alle tiders første gangs hvaps cool
http://www.freewebs.com/trunterne/index.htm
Bonzo

Antal indlæg: 3
Bopæl: Horsens
Lagt på d. 02-01-2008 08:13
Hej memisja...

Jeg vil også vælge Golden Retriver.
Det gjorde vi også

En rigtig dejlig lydig familie hund med masser energi.

Det er en Familie hund, men det er også en brugshund. Den har behov for at komme på arbejde, og den vil gøre alt for at gøre jer glade.

Den er nem og arbede med. nem og holde i pelsen. (Vi ordner pels ca en gang om ugen. 15 min arbejde.

Best Regards
Bo Sandorff
rens-venner.dk
Spring til debat: